Mgr. Joseph Strickland - 8 december 2020
We hebben de verantwoordelijkheid om een geïnformeerde en morele keuze te maken met betrekking tot het gebruik van een bepaald vaccin. De Kerk onderwijst: "Het geweten moet geïnformeerd en het morele oordeel verhelderd worden. Een goed gevormd geweten is juist en geloofwaardig. Het verwoordt zijn oordelen volgens de rede, in overeenstemming met het werkelijke goed, dat gewild wordt door de wijsheid van de Schepper." Catechismus-Compendium, Catechismus van de Katholieke Kerk (15 aug 1997), 1783 Christenen zijn geroepen om hun geweten te vormen in overeenstemming met wat waar is zoals geopenbaard in de natuurwet en de goddelijke openbaring en om dienovereenkomstig te handelen bij de beslissing over het gebruik van een COVID-19-vaccin.
Elke uitgevoerde abortus vermoordt een onschuldig mens. Voor universitaire, overheids- of industriële wetenschappers is het gebruik van materialen die verkregen zijn uit de resten van een geselecteerd geaborteerd kind bij het onderzoek, de ontwikkeling, het testen of de productie van een vaccin immoreel en vormt het een formele samenwerking met het kwaad. We mogen nooit ophouden tegen deze praktijk te protesteren met maximale vastberadenheid om de waardigheid en de heiligheid van kinderen in de baarmoeder te verdedigen. Het zijn geen objecten die gebruikt moeten worden, maar personen die als geschenk ontvangen moeten worden, onze broeders en zusters. Als uw herder kan ik niet in goed geweten een vaccin ontvangen dat is geproduceerd met behulp van een geaborteerd kind. Er zijn ethische vaccins in ontwikkeling die het wachten waard zijn.