• Database vol kerkelijke documenten
  • Geloofsverdieping
  • Volledig in het Nederlands
  • Beheerd door vrijwilligers

Zoeken in kerkelijke documenten en berichten

x
4. De vorming van het publiek

De publiciteitsmiddelen staan ter beschikking van een publiek, uiteenlopend in leeftijd en ontwikkeling, zodat een juist gebruik ervan een aangepaste en speciale theoretische en praktische vorming van dit publiek vereist. Daarom moeten er op katholieke scholen van alle geledingen, op seminaries en in verenigingen voor lekenapostolaat steeds talrijker initiatieven worden genomen, die geschikt zijn voor dit doel - vooral waar het gaat over jongeren -, en deze moeten worden uitgevoerd volgens de beginselen van de christelijke moraal. Voor een betere verwezenlijking hiervan moet in de catechismus een verhandeling en verklaring worden opgenomen omtrent de katholieke leer en praktijk op dit gebied.

Document

Naam: INTER MIRIFICA
Over de publiciteitsmedia
Soort: 2e Vaticaans Concilie - Decreet
Datum: 4 december 1963
Copyrights: © 1964, Ecclesia Docens nr. 0711, uitg Gooi & Sticht
Bewerkt: 7 november 2019

Opties

Internetadres
Print deze pagina
Dit document bestellen
Startpagina van dit document
Inhoudsopgave van dit document
Referenties naar dit document
Referenties vanuit dit document
RK Documenten wordt mogelijk gemaakt door donaties van gebruikers.
© 1999 - 2024, Stg. InterKerk, Schiedam, test